Інтелектуально-духовне виховання
Інтелектуально-духовне виховання студентів-медиків базується на процесі опанування і присвоєння особистістю системи духовно-моральних, загальнолюдських і національних цінностей, накопиченні та передачі знань, уміння використовувати знання на практиці, які є інтегруючим компонентом в структурі смисложиттєвої побудови власного «Я».
З метою духовного виховання у студентів наставники груп проводяться бесіди, дискусії, присвячені духовному зростанню праці та відпочинку, а ткож виховні заходи, спрямовані на питання створення сімейних стосунків, здоров’я, а також приурочені до видатних та знаменних дат.
Центр виховної роботи та культурного розвитку університету, а також викладачі кафедри клінічної фармації періодично проводять творчі зустрічі, літературні вечори, літературні читання, етно-презентації з поетами, письменниками, художниками та діячами культури нашого краю.
Наставники груп привчають студентів до традицій вищого навчального закладу, проводять історичний екскурс щодо становлення Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського, його науковий потенціал та перспективи на майбутнє, проводять екскурсії у музеях університету. Зокрема, цікавим об’єктом-аудиторією ТНМУ є музей член-кореспондента НАМН України, заслуженого діяча науки і техніки України, доктора медичних наук, професора Ковальчука Леоніда Якимовича. У музеї (на сьогодні діючій лекційній аудиторії) відтворені умови праці покійного професора. Зокрема представлені його робочий стіл з усіма належностями, подяки, відзнаки, нагороди, грамоти, подарунки, фотоілюстрації, а також експозиція життєвого шляху та діяльності Леоніда Якимовича.
Моральне виховання
Виховання на основі моральних цінностей – це основний шлях формування особистості студента, його моралі й культури. Лише за умови реалізації гуманістичної мети їх професійної підготовки, яка виступає визначальною характеристикою поєднання духовного та екстремально-психофізичного середовищ у навчально-виховному процесі, можливо закласти потенціал морального виховання студентів.
В умовах сучасних викликів трансформація ставлення суспільства до благодійності стала важливим чинником національної єдності у подоланні кризових явищ в політичній, економічній, військовій, соціальній, медичній галузях.
Доброю традицією серед наставників та студентів стала участь у благодійних заходах-ярмарках, які відбуваються щороку в стінах медичного університету. Викладачі, студенти, працівники університету та гості міста можуть придбати різноманітні страви та солодощі, а виручені кошти передаються на благодійні потреби.
Кураторами груп проводяться виховні бесіди щодо культури поведінки, морального стану студентів групи, піднімаються питання щодо виникнення конфліктних ситуацій та шляхів виходу з них.
Екологічне виховання
Екологічне виховання передбачає формування еколого-світоглядних переконань, цінностей і норм екологічної етики, навичок природоохоронної роботи, що є внутрішнім стержнем, який регулює поведінку в природі. Формування екологічної культури у процесі навчання – це оптимальний шлях екологічного виховання.
Вирішення проблеми підвищення екологічної культури лежить у площині освіти. Визнано, що формування екологічної культури у процесі навчання – це оптимальний шлях екологічного виховання. Той чи інший її рівень – результат виховання, головною функцією якого є підготовка підростаючого покоління до життя в цьому світі, а передумовою цього є опанування системами моральних норм, що стосуються як людського світу, так і природи.
В основі екологічного виховання лежить тісне спілкування з природою, знайомство з унікальними пам’ятками природи, вміння відпочивати та насолоджуватися красою. Викладачі кафедри часто організовують виїзди на природу, відпочинкові зони, об’єкти природно-заповідного фонду України.
У зв’язку із інтеграцією України до Європейського союзу, особливу увагу слід приділяти екологічному вихованню, адже європейським країнам притаманний високий рівень екологічної культури.